Dag 4 Het begin van de tour

Vroeg dag vandaag, om kwart over 5 zijn we naar het Rainbow hotel gebracht! Hier vertrekt onze 11 daagse campingtrip met Nomad door Zambia, Malawi en Zuid Tanzania. Iedereen was op tijd, alleen liet de truck wat op zich wachten dus we vertrokken in de regen met een kleine vertraging. De grensovergang bij Victoria Falls ging soepel, aan de Zambiaanse kant duurde het lang, dit had te maken met de papieren van de truck. Uiteindelijk waren pas na achten in Livingstone, hier kregen we een uurtje om geld te wisselen en om drinken voor de komende dagen te kopen. De groep is gevarieerd en gezellig. Eva, Melanie, Benjamin, Andreas en Mimi uit Duitsland, Lauren uit Amerika, Dylan uit Canada, Reon uit Zuid Afrika, Bremtane uit Zwitserland. En dan hebben we drie crew members aan boord, dus al met al een gezelschap van 14 personen. We hebben een lange rit voor de boeg, maar reden door een gevarieerd landschap, veeteelt in de buurt van Livingstone, suger cane plantages bij Mazabuka en een prachtig heuvellandschap in de buurt van Lusaka. Gelukkig brak in de middag het zonnetje door. Net voor zessen kwamen we aan bij het Eureka camp, een mooie campsite buiten Lusaka. Tijd om voor het eerst de tenten op te zetten, dit ging na uitleg erg makkelijk. Terwijl de mannen aan het koken waren brachten wij de tent in gereedheid voor de nacht. Om half 8 was het tijd voor het diner, spaghetti bolognese! Dit heerlijke maaltje ging er wel in na een lange reisdag.