Dag 5 en 6 Op weg naar South Luangwa NP

Vandaag weer vroeg dag want we hebben helaas weer een lange reisdag voor de boeg zonder al te veel bezienswaardigheden. We zijn gestopt bij een lokaal marktje vlakbij de Luangwa Bridge. Er was niet veel anders te koop dan gedroogde vis en gevlochten tassen en manden. Na de brug (waar je overigens geen foto's van mocht maken) hebben we langs de kant van de weg een lunchstop gemaakt. Er kwamen meteen al een hoop schoolkinderen op ons af omdat ze dachten dat er wellicht iets zou overblijven. Dat was helaas niet het geval. Na deze korte stop reden via vele wegwerkzaamheden en heel veel gehobbel door naar onze volgende stop voor de nacht, de Chimemwe Lodge in Patauke. Paula en ik hebben hier gekozen voor een upgrade naar een chalet, maar dat hadden we beter niet kunnen doen, het bed was slecht en de muziek ging door tot half 3, dus bijna geen oog dicht gedaan. En voor de verandering was het weer vroeg dag, maar dit keer geen hele lange rijdag voor de boeg en zelfs de wegen waren redelijk vandaag. We zijn gestopt in Chipata voor de boodschappen en gelukkig was het hierna nog maar twee uurtjes rijden naar naar Wildlife Camp in South Luangwa National Park. Wat een fantastisch mooi gelegen campsite aan de oevers van de Luangwa river. We hebben de tenten opgezet uiteraard front row met schitterend uitzicht op de rivier. Na een snelle lunch was het tijd voor een bezoek aan Tribal Textiles Craft Market en Mambwe Cultural Village. We kregen uitleg over de leefwijze van deze mensen en uiteraard werd er gedanst en gezongen voor ons. We waren net op tijd terug voor een prachtige sunset! Na het eten hebbben we gezellig met z'n allen een drankje gedaan in de bar. Toch maar op tijd naar bed want morgen is het tijd voor de game drives in South Luangwa NP waar we allemaal erg naar uitkijken.