vivianvanriet.reismee.nl

Dag 7 South Luangwa National Park

Vandaag staan er twee game drives in South Luangwa NP op het programma, een in de ochtend en een in de middag. South Luangwa NP is gelegen in de Luangwa river valley en is een van de hoogtepunten van Zambia. Het game reserve is opgericht in 1938 en het is in 1972 een nationaal park geworden, het gebied beslaat nu 9050 km2. De rivier die door het park loopt is het leefgebied van vele nijlpaarden en krokodillen. Het park is bekend om de grote populatie luipaarden, dus de kans is groot dat dit prachtige dier tijdens een van de game drives gezien kan worden. Na een goede nacht werden we om 6 uur opgehaald door onze ranger Joseph, de ochtend game drive kon beginnen! We reden het park binnen via de brug over de Luangwa rivier. De safari kon niet beter beginnen, twee spelende jonge luipaarden op het taluut van een dam waar ook hippos zich lieten zien! Wat een fantastisch schouwspel, eigenlijk jammer om verder te gaan. Maar toch zijn we verder gereden en zagen we vele impala's met daartussen af en toe een puku (deze lijkt erg op een impala, maar is iets groter en heeft niet de bekende McDonalds M!). Verder olifanten, zebras, nijlpaarden, giraffen, een bosbok, diverse eagles en andere prachtige vogels, waaronder ook de prachtige crowned crane. In een rivierbedding zagen we ook nog een eenzame leeuwin door het hoge gras aan komen lopen die haar vrienden aan het roepen was! Onderweg hebben een koffiestop gemaakt aan de oever van de rivier waarin twee nijlpaarden aan het spelen waren. Een leuk schouwspel! Rond 10 uur waren we terug bij het camp en konden we meteen aanschuiven voor het onbijt, een heerlijk gebakken eitje! Toen was het tijd voor een verfrissende duik in het zwembad, wat heerlijk was na een warme ochtend in de open jeep! Toen ik mijn camera wilde pakken gleed ik uit op de gladde vloer en klapte ik met mijn zij keihard op de punt van het houten bed! Oei, dat was schrikken en wat een pijn, ik kreeg meteen een zak ijs, maar werd al snel een grote dikke opgezwollen plek en ook mijn arm heeft een smakkerd gemaakt...De pret in het zwembad was voor mij al snel over. We zijn rond 12 uur naar de receptie gegaan om de internetten, er was namelijk gratis wifi tussen 12 en 14 uur. Ik heb mijn blog bijgwerkt en een aantal foto's geplaatst, zodat ze thuis ook mee kunnen genieten van mijn ervaringen. De verbinding was goed genoeg zodat ik ook even kon skypen met mijn ouders in Zuid Afrika. Om 16 uur stond de middag gamedrive gepland, maar die viel een beetje tegen, we zagen tot aan zonsondergang niet veel bijzonders totdat onze guide tijdens de sundowner stop schijnwerpers zag in een boom verderop. Er bleken luipaarden te zijn gespot, wij met drank en al de jeep weer in en op naar de luipaarden. Helaas was het al donker, maar hebben toch een paar goede foto's kunnen maken. Een stuk verder stuitten we op een achttal leeuwen, 7 vrouwtjes en een jong mannetje. Ze waren duidelijk uit op eten voor die avond, maar helaas konden we door de vele auto's die aanwezig waren niet al te lang blijven, omdat ze hier maar zes auto's per sighting toelaten. Maar goed, al met al toch een geslaagde game drive. Rond achten waren we terug in het camp en ook toen konden we meteen aanschuiven voor het diner, helaas niet helemaal mijn ding, maar ja, that can happen! Na het eten heb ik een heerlijke douche genomen en ben ik lekker vroeg mijn bedje ingekropen!

Reacties

Reacties

Piet en Thea

Weer een mooie reis die je maakt. Let wel goed op, zo'n val kan ook verkeerd uitpakken! Wij hopen dat het geen gevolgen voor je heeft. Nog veel plezier!

Peter & Liesbeth

Een mooie dag zo te lezen. Wel pech met die val. Beterschap ermee !!!

Ad en Leonne van den Bosch

hoe is het nu met de gevolgen van de val?

annie en keiran

Fantastisch, al die mooie dieren die jullie weer goed hebben kunnen zien.
Hoop dat je geen nare gevolgen hebt na die ongelukkige val.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!