vivianvanriet.reismee.nl

Dag 11 Naar het noorden, Chitimba Beach

Wat een nacht hebben wij campers achter de rug!! Het was zo mooi helder toen we naar bed gingen, de sterren stonden hoog aan de hemel. Maar rond 22 uur was het gedaan met de pret. Ik naar buiten om de ramen dicht te ritsen, de deur heb ik nog even opengelaten voor frisse lucht. Maar dat was snel afgelopen. In de stromende regen moest ik de deur zien dicht te krijgen, nogal een klus met de wind en stroeve rits. Maar uiteindelijk is het gelukt. Het stormde, regende erg hard, onweerde en bliksemde, pfff, ik bleef maar schijnen met de zaklamp om te kijken of de tent droog bleef. Bij de andere tenten was het fly sheet er zelfs afgewaaid, die moesten dus nog een keer naar buiten om dit weer te bevestigen, anders werd het zeker nat in hun tenten. Uiteindelijk ben ik rond kwart over vijf opgestaan, om eerst de natte tent op te ruimen en in te pakken. Het was gelukkig droog en de zonsopkomst was fantastisch mooi! Gelukkig kreeg ik hulp van Musa met de tent, dus dat klusje was zo geklaard. Toen op maar de douche, helaas geen stroom, dus ook geen licht! Maar zoals onze gids Musa altijd zegt, it's an adventure.... Rond 7 uur zijn we vertrokken naar het noorden. We hebben een stop gemaakt in Mzuze om boodschappen te doen, dit is namelijk de enige noemenswaardige plaats met fatsoenlijke supermarkt totaan Dar es Salaam! De weg naar onze volgende stop is prachtig, we zijn door de beroemde Livingstonia en Nyika mountains gereden, waar we rubberplantages, bananen en papaya bomen, fantastische uitzichten over de noordelijke stranden van Lake Malawi en een kolenmijn (een van de drie mijnen die er in Malawi zijn) hebben gezien. Rond half twee kwamen we aan in ons volgende camp van de reis, Chitimba Camp in het noorden van Lake Malawi. Dit camp word gerund door een Nederlander en ziet er erg goed en verzorgd uit. We hebben meteen een upgrade geregeld naar een leuk houten chaletje, $7 per persoon en daarvoor hebben we allebei een eigen kamer. Morgen moeten we namelijk al om 5 uur vertrekken, we hebben een lange dag voor de boeg met de grensovergang naar Tanzania en een uur tijdsverschil...Daarna was het tijd voor de lunch en een bezoek aan het souveniermarktje. In de namiddag hebben we nog even lekker op het strand gelegen, maar zwemmen hiet was niet mogelijk, omdat er af en toe krokodillen zwemmen. Het was eigenlijk niet mogelijk om met je tablet of smartphone op internet te gaan, maar de nederlandse eigenaar (Ed, ook uit noord Limburg) heeft me stiekem ingelogd zodat ik als enige toch op internet kan. Zometeen is het tijd om te eten en dan wordt het waarschijnlijk vroeg naar bed, omdat we de afgelopen nacht niet veel hebben geslapen vanwege het slechte weer...

Reacties

Reacties

Ad en Leonne van den Bosch

Toch spannend om zo'n typisch Afrikaans onweer mee te maken. Je zult een streepje voor hebben bij de eigenaar omdat je ook uit NL komt, want ik las dat hij anders niet om te praten is qua internet....
Fijne avond nog en veel kijkplezier morgen weer!

Vera

Wat ben je toch weer super slim bezig Viv, al je charmes ingezet zodat wij jouw prachtige verhalen kunnen lezen!
Echt volop genieten daar van de Afrikaanse wilderness incl regen en krokodillen. Nogmaals : ik ben jaloers !

Peter & Liesbeth

Spannende nacht achter de rug !! Heeft ook weer wat toch ?Je krijgt toch ook alles voor elkaar zeg, mazzelbibs. ????

Arie en Marja

Je moet ook ontberingen doorstaan met reizen.
Het zal geen pretje zijn geweest met het onweer.
Er staat echter ook veel moois tegenover en je beleeft heel wat. Dit is wel weer een avontuurlijke reis. Je boft maar.

annie en keiran

ik vind jouw vakantie echt een ongelovelijk mooi en spannend verhaal! Terwijl Keiran en ik hier vandaag heel saai ramen hebben gewassen. Keiran buiten en ik binnen.
De volgende ramenbeurt is pas weer in het voorjaar in rondom September! Geniet maar hoor!

Piet en Marianne

Wat een spannende nacht, was je niet bang met dat onweer.

Wat een heerlijkevakantie, geniet ervan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!