vivianvanriet.reismee.nl

Dag 12 Naar Tanzania

Het chaletje is erg goed bevallen, lekker geslapen, maar het was pas half 5 toen de wekker afging! Gelukkig hoefden we vanmorgen geen tent af te breken en in te pakken... Om 5 uur zijn we vertrokken in noordelijke richting, het begon al snel te regenen, we hadden een korte tankstop in Karonga en vanaf daar was het nog maar een kilometer of 40 naar de Songwe (Malawi kant) en Kasumulu (Tanzania kant) grensovergang naar Tanzania, het vijfde land wat we aandoen tijdens deze trip. De kosten voor het visum bedragen $50 per persoon. Bij de douane aan beide kanten ging het allemaal vrij soepel en snel, we konden ook meteen dollars omwisselen naar Tanzaniaanse shilling. Eenmaal de grens over reden we een heel groot stuk door de vruchtbare bergen met prachtige theeplantages, rijstvelden en veel fruit zoals banaan en ananas. Hier hebben we bij de lokale mensen dan ook meteen gebruik van gemaakt, lekker verse ananas en bananen gekocht. We dalen af uit de Great Rift Valley via een aantal prachtige passen. Doordat we door de bergen reden, veel potholes in de weg waren en een hoop langzame vrachtwagens op de weg feden vlotte het allemaal niet zo erg. We hebben langs de weg een korte lunchstop gemaakt en ondertussen was ook het zonnetje doorgebroken. We kwamen uiteindelijk rond 18 uur aan in Iringa, bij de Kisolanza Farm. Er bleek geen plaats meer te zijn voor een upgrade, dus moesten we helaas onze natte en muffe tenten opgezet. We hebben ze een beetje laten drogen tijdens het diner, wat in het Mud Ruins restaurant van de lodge werd geserveerd. Na het eten een heerlijke douche (die verwarmd is door de donkey!) genomen en toen was het eigenlijk al bedtijd. Morgen hoeven we gelukkig niet zo heel ver te rijden, in de middag gaan we een game drive maken in Mikumi NP, waar al het belangrijke wild te vinden is, behalve de neushoorn en de cheetah. Ik ben benieuwd wat we nu weer allemaal gaan zien en meemaken! Welterusten en tot morgen...

Ad en Leonne van den Bosch

Lange reisdag geweest dus, maar zo te lezen door een prachtig landschap. We zijn benieuwd naar de foto's. Veel plezier morgen in Dar es Salaam en dan op naar het specerijen eiland!

Piet en Thea

Wij zijn best een beetje trots op jou! In een tent slapen met ook de ongemakken van slecht weer.
Je maakt weer een super mooie reis en wij zijn ook benieuwd naar de foto's

Peter & Liesbeth

Mooie reis ondanks de vele regenbuien !!

annie en keiran

wij hier vanmorgen ook bananen en verse ananas gekocht, die heerlijk zoet is.
begrijp de regel, douce verwarmd door de donkey, niet??
Maar het klingt allemaal leuk en gezellig zeg. Groet van ons uit Australie

Ad en Leonne

o Annie, een donkey boiler is een houtgestookt kacheltje dat het water in de boiler van je ablution block verwarmt! Het wordt meestal voor je aangestoken door een medewerker van de lodge/campingsite (Afrikaanse service), zodat er heerlijk warm water is voor je douche voordat je gaat eten of naar bed gaat!