vivianvanriet.reismee.nl

Dag 13 Mikumi National Park

Na een goede nacht in de tent zonder regen zijn we rond 6 uur opgestaan. De tenten waren in een mum ingepakt, het was nog wel donker door het tijdsverschil, daarna nog een lekkere warme douche genomen voordat we gingen ontbijten. De route vandaag was landschappelijk prachtig. Schitterende wegen en passen door de groene heuvels. Onderaan een van de passen was een flink ongeluk gebeurd met een lokale bus en een grote vrachtwagen. Wij zijn er gelukkig veilig doorheen gekomen dankzij onze goede en gezellige chauffeur Doc! We hebben nog een korte fotostop gemaakt bij Boabab Valley, prachtig om zoveel van deze bomen bij elkaar te zien staan. Rond half een kwamen we aan op onze volgende bestemming, Morio Motel & campsite in Mikumi. We kregen allemaal een gratis upgrade naar een kamer, omdat het gras veel te nat was door een hevige bui van de dag ervoor. Paula en ik kregen zelfs allebei een eigen kamer met airco. We hadden een snelle lunch, want de auto's voor de middag game drive door Mikumi National Park stonden al klaar. Het waren geen open game drives auto's, maar dichte Landrovers wzsr het dak van omhoog kon zodat je ook kon gaan staan om foto's te maken. Voordat we het park in waren zag we twee buffels langs de kant van de weg staan. De entrance fee voor het park bedraagt $30 per persoon en dit kon alleen per kaart betaald worden. Het was heet, de zon scheen volop, maar de dieren lieten zich in deze hitte niet graag zien. We zagen een hoop giraffen op een grote afstand en uiteraard impala's en zebra's. Een stukje verder was eerder op de dag een mannetjes leeuw gespot, maar helaas was deze nergens meer te vinden. We stopten bij een mooie picknickplaats waar een hele grote baobab boom stond, waar je eventueel van binnenuit in de kon klimmen. Na de stond reden we verder zonder echt veel te zien, we zagen weer zebra's, gnoes en impala's smullen van het groene gras. Op weg naar de hippo pool stuitten we op een grote familie olifanten die voor en achter ons de weg overstaken. Van grote bulls tot kleine pasgeboren baby's, een mooi schouwspel. Ook hier zagen we weer een groot aantal giraffen, maar nu van dichtbij. Bij de hippo pool waren zoals de naam al doet vermoeden veel hippo's aan net badderen en spelen. Eenmaal terug in de lodge hebben we een drankje gedaan in de bar voordat we konden aanschuiven voor het diner van de avond. Omdat het voor vele van ons de laatste avond van de tour was hebben we deze afgesloten met een aantal drankjes en gezelligheid in de bar. Rond 22 uur was iedereen doodop en zijn we lekker gaan slapen.

ad en leonne van den bosch

wat gaat het allemaal snel voorbij, gelukkig hebben jullie nog een paar relax dagen op het mooie Zanzibar.

annie en keiran

alweer een mooie dag met veel natuurschoon en genoeg mooie dieren, vooral de familie olifant inclusief kleintjes, lijkt me erg leuk. geniet nog want reis loopt bijna ten einde.

Gerwin

tjongejonge wat gaat de tijd snel.
Jammer dat je deze dag niet veel gezien hebt maar ja je kunt de natuur niet sturen.
Tot gauw.

Peter & Liesbeth

Alhoewel je Afrika zo wat op je duimpje kent, toch weer een hele belevenis zoals ik het lees !! Nog veel plezier de komende dagen.