vivianvanriet.reismee.nl

Dag 15 Naar Zanzibar

Vanmorgen konden we rustig aan doen, maar toch was ik alweer om half 7 wakker. Het was zonnig en nog steeds benauwd en heet. We hebben de tassen herpakt voor onze reis naar Zanzibar. Daarna hebben we lekker ontbeten op het strand. Doc en Edwell zijn niet meegegaan naar Zanzibar, zij blijven in Dar es Salaam om de truck in orde de te maken voor het verdere gedeelte van de reis door Tanzania, Kenia en Oeganda. We hebben lekker relaxed aangedaan en nog even gezellig gekletst met Doc! Rond 12 uur hebben we nog even snel een koude douche genomen en hebben we afscheid genomen van Doc en Edwell. De transfer naar de luchthaven duurde ongeveer anderhalf uur, ook weer vanwege de drukte op de weg, niet normaal die chaos op de weg in en rond Dar es Salaam. De korte vlucht (slechts 20 minuten!) was ruim op tijd en op Zanzibar werden we opgewacht door de lokale agent Zantours. We transfer zou bijna anderhalf uur duren omdat ons hotel helemaal in het noorden van Zanzibar is gelegen. We kregen een luxe auto met heerlijke airco, op de bevestiging van het agentschap stond namelijk vermeld dat ze een mooie auto moesten regelen voor ons VIP travelagents! Maar saai was de rit totaal niet, de chauffeur vertrelde heel erg leuk over het eiland. Zanzibar (ookwel Spice Island genoemd) is 86 km lang en 39 km en de belangrijkste bron van inkomsten is het toerisme en op de tweede plaats de specerijen. De lokale taxi heet Dala Dala en hier mogen maximaal 20 personen in vervoerd worden, maar uiteraard hebben we ze veel voller gezien waar zelfs de mannen en achter uit hangen, omdat er geen plaats meer was om te zitten!!! Als er een politiecontrole is springen ze eraf, vermijden ze het checkpoint en verderop springen ze er gewoon weer op. De chauffeur vertelde ook dat er een Big 5 bestaat op Zanzibar: ezel, hond, kip, geit en de koe die ook wel de 4x4 Landrover wordt genoemd. We hebben ze alle 5 gezien, dus een geslaagde safari, haha! Er is ook veel fruit te vinden op Zanzibar, zoals bananen, ananas, papaya, mango en lychee. Rond half zes kwamen we aan bij Hideaway of Nungwi Resort, een prachtig vijf sterren deluxe resort, onderdeel van The Leading Hotels of the World. We werden ontvangen met een glaasje sap en een doekje om ons op te frissen. We zouden oorspronkelijk verblijven in The Dream of Zanzibar, maar dit hotel is vanwege renovatie gesloten, dus we hadden geluk, want deze overboeking is TOP! Onze kamer, een luxury juniorsuite, is echt fantastisch, heerlijke bedden prachtige badkamer en een terras met ligbedden met uitzicht over zee. We hebben een rondje gelopen over het resort en hebben daarna een heerlijke douche genomen voordat we gingen eten in het Aqua restaurant. Na het diner hebben we nog een drankje gedaan in de bar en rond 11 uur zijn we gaan slapen.

Gerwin

wat klinkt het verhaal weer erg mooi. Echt genieten en wel een keer een andere safari ????

Ad en Leonne van den Bosch

verkeer in Dar es Salaam inderdaad vreselijk, wij hebben destijds zelfs bijna onze vlucht gemist! Op Zanzibar moeten jullie, als je nog wat geld over hebt, wel de specerijen tour doen. Is heel erg leuk. En naar Jozani met de Colobus aapjes.

Peter & Liesbeth

Weer een ervaring rijker !!!
Toch weer anders dan wat je al gezien hebt.
Leuk van die 2e big Five ????????????????????

Marielle

Zo... ik ben weer bij met al je mooie verhalen! Wat een heerlijke, afwisselende reis weer en nu lekker genieten van luxe en strand! Wij willen natuurlijk nog wel even weten wie die ''Doc'' is hè! Foto's zien we ook graag van hem volgende week! Hij komt wel erg vaak in je verhalen voor.... hi, hi.

Geniet er nog lekker van samen en tot volgende week!
Xxx

sandra

Wie wil er nou aan zee in Zanzibar liggen als het hier ook eindelijk voorjaar aan het worden is ;-)