vivianvanriet.reismee.nl

Dag 16 en 17 Genieten op Zanzibar

Vanmorgen hebben we rustig aangedaan, wij zijn rond 9 uur gaan ontbijten, hier ook weer volop keus, eieren naar wens, pannekoeken, wafels, yogurt met vers fruit, frans stokbrood, diverse panini's, sapjes en zelfs champagne! Om 10 uur werden we verwacht door de manager voor een korte site inspection door het hotel, we kregen de diverse kamertypes te zien, stuk voor stuk allemaal top. Ook kregen we een korte uitleg in de prachtige spa. Het was alweer erg heet, dus na de tour zijn we gelijk het zwembad ingesprongen voor een verfrissende duik...hier hebben we een paar uurtjes gelegen, want om twee uur stond er een afspraak gepland met Joseph van Private Safaris, het lokaal agentschap. Hij heeft ons het een en ander verteld over het eiland en de excursiemogelijkheden. Hij gaat waarschijnlijk een korte tour voor ons regelen op woensdag, we doen de spice tour, bezoek aan Jozani forest waar de zeldzame red colobus monkeys leven en korte tour door Stone Town. Op de terugweg naar het noorden zullen we nog een paar hotels bezoeken. Dan hebben we in ieder geval de belangrijkste bezienswaardigheden van het eiland gezien. Hij heeft aangegeven dat hij een goedkoop prijsje voor ons kan regelen en dat we waarschijnlijk alleen de entreegelden hoeven te betalen. We hebben Joseph ook gevraagd of hij ons na een snelle lunch naar Amaani Bungalows wil brengen, hier verblijven Mimi, Bramtene, Dylan, Reon en Lauren nog van onze Nomad reis. Dat was geen probleem en we hebben de middag gezellig bij het zwembad en op het strand doorgebracht. Rond half zes zijn we over het strand (het was low tide) teruglopen naar ons hotel, deze wandeling duurde zo'n 25 minuten. Aangekomen bij ons hotel zijn we nog lekker even gaan zwemmen en hebben we met een lekkere cocktail genoten van een prachtige zonsondergang. Het avondeten smaakte ook weer prima en tijdens ons drankje in de bar konden we genieten van een spectaculair optreden van acrobaten!! De volgende ochtend eigenlijk weer hetzelfde ritueel, douchen en ontbijten. Daarna zijn we naar het divingcenter gelopen en hebben we gevraagd of we vandaag het tochtje per catamaran konden doen, dit was geen probleem en we hebben 15 uur afgesproken. Ook nu was het alweer heet en benauwd, dus op naar het zwembad. Rond 12 uur kregen we een hevige regenbui over ons heen, dus snel schuilen in de bar en de kamer. Na de lunch was het nog steeds bewolkt en hebben besloten het tochtje per catamaran niet te doen, misschien morgen of overmorgen. De temperatuur daalt niet echt door de bewolking, het blijft heet en benauwd, dus lekker gelezen op de heerlijke bedjes bij het zwembad. Rond half 8 zijn we gaan eten, want er was een speciaal diner vanavond, in de buitenlucht onder de sterren met afrikaanse zang en dans. Erg sfeervol en gezellig.

Ad en Leonne van den Bosch

Dat is genieten, met een grote G. Maar dan komt jammer genoeg alweer bijna het einde van deze mooie vakantie in zicht.. Alvast een goede en veilige reis gewenst.

Piet en Thea

Wat genieten jullie van deze mooie reis. Ook van ons
een goede terug reis. En we hebben weer genoten van
de mooie verhalen.

Bernadette

VIP's was 't hè?

Piet en Marianne

Geweldig, daar wil iedereen wel op vakantie, ook mooie

foto's. Dus nog even genieten, het is zo voorbij.

Peter & Liesbeth

Wat een relaxfauteuils !! heerlijk toch ?!

Peter & Liesbeth

Relax d Ag ... Bedoel ik uiteraard

annie en keiran

weer een geweldig mooi verhaal, maar nu bijna ten einde he.
alvast een goeie en velige terugreis toegewenst en groet van ons hier, vanuit Australie, DAG!