vivianvanriet.reismee.nl

Dag 1 Kaapstad

Na een goede vlucht zijn we rond 1 uur gaan slapen, een kort nachtje want we zouden al om kwart voor 8 vertrekken. Lekker ontbeten, weliswaar nog duf van lange dag van gisteren. Om 8 uur zijn we vertrokken richting Tafelberg, helaas... De tafel was gedekt met een wolk, dus de kabelbaan was gesloten. Nieuwe herkansingen morgen of aan het eind van de reis. Als alternatief zijn we naar Signal Hill gereden en vanaf daar heb je een fantastisch uitzicht op Kaapstad: Greenpoint stadium, Robbeneiland, Tafelberg, Lion's Head en de prachtige baaien en stranden die Kaapstad rijk is.Vanaf Signal Hill zijn we naar het centrum gereden van Kaapstad, naar Green Market Square. Een leuke lokale markt met prachtige Zuid Afrikaanse souvenirs. Afdingen is hier een must! Daarna hebben we de wijk Bo Kaap bekeken, erg kleurrijk en een bezoekje mag niet ontbreken. Ook wel bekend als de Maleisische islamitische buurt, huisjes in felle kleuren en klinkerstraatjes. We hebben hier de Bo Kaap Cooking Tour gedaan. Eerst een rondleiding gehad en toen hebben een cookworkshop gehad met als afsluiter een heerlijke lunch: chicken masala. Na de lunch hebben we 2 hotels bezocht, guesthouse Antrim Villa en Romney park all suite hotel. De dag hebben we afgesloten in sjieke The Twelve Apostles hotel onder het genot van heerlijke hapjes en lekkere bubbels. Het hotel kijkt uit op het Twaalf apostelen gebergte fantastische ligging aan de oceaan en de zonsondergang was waanzinnig. De dag hebben we afgesloten met een bezoek aan de V&A Waterfront met z'n vele winkels, restaurants en gezellige terrasjes.

Marielle

Klinkt weer heerlijk Viv! :-)

Kelly

Genieten dus! :-)

Peter & Liesbeth

Toch leuk om weer eens Kaapstad en omgeving te zien voor de verandering.
Geniet maar lekker verder.

piet en marianne

komt mij allemaal bekend voor, wil er direct weer naar toe.
Heerlijk.