Dag 2 Kaaps Schiereiland

Vanmorgen was het weer vroeg dag! Helaas was de kabelbaan naar de top van de Tafelberg weer gesloten, dus zijn meteen begonnen aan de rit langs het kaaps schiereiland. Eerste stop was Camps Bay met z'n prachtige brede witte zandstrand. In Houtbaai hebben we een kort boottochtje gemaakt naar Seal Island, gelegen op 5.7 km vanaf de kust. De zee was ruw, maar het eiland lag vol met zeehonden en ook in de zee zat zagen we veel spelende en springende zeehonden. Vanuit Houtbaai zijn we via de prachtige Chapmans Peak Drive naar Cape Point Nature Reserve gereden. Eerste stop was het beroemde bord bij Kaap de Goede hoop, het weer was prima, bijna geen wind en ook het zonnetje kwam er af en toe doorheen. Daarna kregen we een heelijke a la carte lunch aangeboden in het Two Oceans restaurant met een prachig utzicht over False Bay. Na de lunch zijn we met de funicular genaamd de Flying Dutchman naar de top van Cape Point gegaan en vanaf daar zijn we via een wandelpad met prachtige uitzichten weer teruggwandeld naar beneden. De pinguins bij Boulders Beach was de volgende stop. Het was inmiddels al laat in de middag en moesten nog helemaal naar Stellenbosch toe voor onze volgende overnachting. Door wegwerkzaamheden stond het verkeer al vast in Fishhoek, we zijn omgedraaid en zijn toen via de Ou Kaapse weg, Muizenberg en township Khayelitsha naar Stellenbosch gereden. We kwamen net na zessen aan bij de Evergreen Manor waar we werden ontvangen met bubbels van Simonsig. Noel en ik kregen een prachtige ruime kamer met bad op pootjes in het manor gedeelte. Snel omkleden want er stond een diner gepland bij Asara, een mooi gelegenwine estate met een luxe hotel erbij. Er was een prachtige tafel grote tafel gedekt in een aparte ruimte voor ons...we konden kiezen van de kaart en het eten smaakte ons allemaal voortreffelijk! Een mooi einde van een weer fantastische dag in Zuid Afrika....