vivianvanriet.reismee.nl

Dag 3 De wijnlanden

Vanmorgen mochten we het rustig aan doen, omdat de fietstour door de wijnlanden pas om kwart voor 11 zou beginnen. Het zonnetje was al vroeg warm en na het ontbijt was er nog even tijd om mijn blog bij te werken. Aangekomen bij Bikes 'n Wines was het eerst fietsen en helmen passen voordat we konden vertrekken voor een ingekorte tour onder leiding van onze gids Fabian. Het eerste stuk was pittig en vooral bergop! De eerste stop was bij DeWaal Wyn plaas waar we op een heerlijk terras met prachtig uitzicht diverse wijnen mochten proeven. De tweede stop was bij Lovane Boutique Wine Estate waar de entree vrij rommelig was, doordat er gebouwd werd. De wijnproeverij was in de kelder, maar de geproefde wijnen vielen niet in de smaak van mijn medereisgenoten! Vanaf hier nog lekker een stuk gefietst, vooral bergaf en rond half 2 waren we weer terug bij het beginpunt. Hier stond de bus alweer op ons te wachten en Tamara en ik hadden besloten en hapje met mijn ouders te gaan eten. We zijn via de Helshoogte pas richting Fransschoek gereden. Wij zijn uitgestapt bij Boschendal Winery waar we met mijn ouders hadden afgesproken. De rest van de groep ging verder naar Franschhoek voor een site inspection en kleine lunch. Wij zijn naar Babylonstoren gereden, een van de oudste Kaap Hollandse boerderijen. Het heeft een prachtige grote fruit en groente tuin en wij hebben heerlijk gegeten in de Green House. Hier kon je je eigen sandwich samenstellen en hebben genoten van al dit lekkers... We hadden later die middag nog een site inspection bij Wedgeview Country House waar wij zijn afgezet door mijn ouders die vanaf hier verder gereden zijn naar Somerset West voor de grote boodschappen. Vanavond hebben we weer heerlijk gegeten in restaurant Oppie Dorp in het centrum van Stellenbosch. Na het eten zijn we teruggewandeld naar het hotelen zijn we lekker gaan slapen.

Peter & Liesbeth

Weer een leuke dag gehad. Een keer iets anders zo op de fiets.
En wat fijn en apart om iets af te spreken met je ouders.

Anne and Keiran

Raar idee he Vivian, om als Nederlandse fietsers zo'n stomme helm op te moeten, maar ook hier is dat verplicht.
Wat leuk zeg, om Mam en Ad ook nog even te treffen.
Geniet maar veel!

Ad en Leonne van den Bosch

Ook leuk voor ons, die lunch bij Babylonstoren, om zo even stoom af te kunnen blazen. Tot zondag

sandra

Oooooh, lekker lunchen bij Babylonstoren ! Daar hebben Gé en ik dit voorjaar ook zo'n heerlijk brood gegeten met een super lekkere salade erbij. De herinneringen komen weer naar boven en het water loopt me in de mond.