vivianvanriet.reismee.nl

Dag 6 naar de Westkust

Alweer zagen we onder het rijden de zon opkomen, het was een frisse morgen en de werkers bij de talrijke druiven-en rozijnen bedrijven waren zich al bij een vuurtje aan het opwarmen. Slechts op een enkele plek lagen nog druiven te drogen, de druivenoogst begint in deze streek dan ook al in november.

De rit verliep voorspoedig, even na 9 uur hadden we onze koffiepauze ter hoogte van Springbok, de lunchpauze volgde bij een tankstation net voor Clanwilliam. De picknickzitjes stonden in de schaduw op groen gras.

Omdat we ruim in de tijd zaten, besloten we eerst even naar Lambert’s Bay te rijden. Vivian en Sylvia waren nog niet eerder op Bird Island bij de Jan van Gents geweest.

Onderweg naar Draaihoek Lodge zagen we de kilometerslange trein voorbijkomen, die ijzererts vervoert naar Saldahna. Helaas was Marietjie van Draaihoek zelf niet aanwezig om ons welkom te heten, ze was in Kaapstad om de bruiloft van haar dochter bij te wonen. We zouden echter goed verzorgd worden.

We liepen door de duinen naar het strand en dronken daar een sundowner.

Het was heerlijk weer maar hier aan de kust toch bijna 10 graden minder dan in het binnenland waar het in de buurt van Clanwilliam ruim 30 graden was. Na een sprintje op het strand was het heerlijk relaxen alvorens we gingen eten in het restaurant. Er stond kreeft op het menu en we lieten het ons goed smaken.