vivianvanriet.reismee.nl

Dag 8 Laatste dag in Colombia

Gisterenavond hadden we voor het diner een aguardiente proeverij.

In Colombia is aguardiente een naar anijs smakende likeur, net als in Mexico wordt het ook hier uit suikerriet gewonnen. Het is vooral populair in de Andean regio. De verschillende departementen hebben de rechten van het produceren ervan, maar wat in het ene departement gemaakt is, mag wel in een ander departement worden verkocht. Door verschillende hoeveelheden anijszaden toe te voegen, ontstaan er verschillende smaken. Door deze verschillen is er een uitgebreide marketing en vurigeconcurrentiestrijd gaande. In Colombia heeft aguardiente een alchoholpercentage van 29 procent.

Na deze tasting werden we verrast met een diner in de bush met kaarsen, lantaarns, een vuur en 3 gitaristen!!! Heerlijik gegeten en wat een sfeer. Na het eten is iedereen met een voldaan gevoel gaan slapen.

Vanmorgen was er in het heerlijke ochtendzonnetje alweer een super mooie ontbijttafel gedekt met fantastisch uitzicht over de omgeving.

Na het ontbijt heeft Camilo ons meegenomen voor een rondleiding over de Bambusa farm.
Hacienda Bambusa is een werkende boerderij in Colombia koffie regio. De Montoya familie (jaja, familie van de oud F1 rijder Juan Pablo Montoya) is de eigenaar en de hacienda is omgeven door het Andes gebergte, bamboebossen en fruit en cacao plantages.

Tijdens een korte wandeling door het koele bamboe bos stuitten we op een mooi gedekte tafel met champagne, sapjes en verschillende lekkere hapjes....Wat een verwennerij!!

Bij terugkomst in de hacienda hadden we nog even de tijd om ons op te frissen voordat we konden genieten van de laatste lunch, weer een fantastisch mooie setting in de tuinen onder de dikke bomen...Deze plek is een absolute topper en aanrader!!!

Rond 2 uur stond de bus klaar om ons naar de luhchthaven van Cali te bregen voor de terugvlucht met KLM naar Nederland. Dit rit duurde zo'n 3.5 uur en om half 6 kwamen we aan in Cali. De luchthaven stelde niet heel veel voor, mede ook door de vele werkzaamheden die er gaande waren. Caroline heeft nog haar best gedaan om voor ons business class stoelen te regelen, maar de crew wilde hier niet aan mee werken en dat terwijl bijna de hele business class nog vrij was! Erg jammer, maar niks aan te doen!

De volgende middag kwamen we voor schematijd (14.10 uur) aan op Schiphol, alles ging vlot en door de perfecte service van Central Parking kon ik om 15 uur richting Den Bosch vertrekken en was ik net na vieren weer thuis!

Wat heb ik genoten van deze reis, wat is Colombia een verrassend mooie en indrukwekkende bestemming! Een absolute aanrader!

Untamed Travelling en alle medereisgenoten, nomgaals dank voor de super gezellige en fantastische week in Colombia!

Muchas gracias

Marja de Bruin

Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad.
Je hebt toch al heel wat van de wereld gezien fantastisch.
Nu maar weer aan het werk

Marianne en Piet

Wij hadden vrijdagavond de primeur, maar nu kunnen we óók de "platte" foto's goed bekijken.
Bedankt en tot de volgende sessie !!

P & M