vivianvanriet.reismee.nl

Dag 7 Kgalagadi

Om kwart voor 6 reden we weg en via het duinpad kwamen we bij de Auob rivier. We zagen een cape hare (haas) wegspringen en onderweg zagen we veel grote roofvogels (onder andere een snake eagle en een juvenile bateleur) in de bomen zitten.
We maakten een ontbijtje met eieren en spek bij Kamqua picknick plek en reden een stuk verder richting Mata Mata waar we in de rivierbedding een eenzame giraf zagen wandelen. Helaas niks bij het 13e en 14e boorgat en besloten om te draaien en terug te rijden naar Twee Rivieren.

Hier zagen dezelfde giraf maar nu zittend in de schaduw van een grote boom. Bij Houmoed waterhole stonden heel veel gemsbokken zenuwachtig naar 1 kant te kijken. We keken door de verrekijker en zagen 2 cheetahs liggen ver weg onder een boom. Ze hielden de gemsbokken in de gaten, maar wachten eigenlijk op kleinere bokken, omdat ze de grote gemsbokken met hun lange hoorns niet aandurven. We bleven even wachten in de hoop dat er nog enige actie zou komen, maar helaas de beide cheetahs gingen liggen en hielden het voor gezien.

Toch nog wel een prachtige afsluiter aan het einde van onze mooie, maar warme dagen in Kgalagadi Transfrontier Park.

Nu gaan we weer op weg naar de Kaap, waar we uiteindelijk op woensdag weer thuis zullen zijn…

Arie en Marja

Je hebt weer een mooi reisje achter de rug. Prachtige foto's de cheeta's zijn altijd prachtig om te zien. Goede reis terug en geniet nog even van je vakantie in Z.A.
Groetjes van ons

Annie en Keiran

Lieve Vivian,
Heel erg dank voor je mails met de bijbehorende fantastische reis verhalen. Zoals je weet, geniet vooral ik daar veel van , het is altijd erg interessant. Heb nog niet alles gelezen, straks meer lezen als ik tijd heb.
Mooie foto's ook. Hier bij ons is het erg warm. Keiran a.s. Maandag weer naar de dermatoloog, kleine huid-transplantatie na het verwijderen van huid-kankertje op zijn neus. mag dan een paar dagen niks doen. zeer zeker zijn nues niet sluiten, snap je. Geniet nog erg veel, lieve groeten ook voor Mam en Ad,
Annie en Keiran