Dag 4 Kruger Park

Vanmorgen was het vroeg dag, na een grote kom yoghurt met vers fruit kwamen we net na zessen aan bij de Phalaborwa Gate. Het was niet druk, we waren dus meteen aan de beurt en na de registratie konden we op zoek naar het wild.

Vrijwel meteen na binnenkomst zagen we al een giraf parmantig langs de weg staan. Even verderop een groepje impala’s en bij de Sable dam zagen we een fish eagle aan de waterkant die bezig was zijn prooi op te peuzelen. Ook stuitten we op een eenzame olifant die in een vernielende bui was en alle bomen voor zich kapot trapte. Er kwam een tegenligger aan die vertelde dat er een eindje verderop een aantal leeuwen lagen, dus gas erop! Er lagen 3 leeuwinnen lui te wezen na een waarschijnlijk heerlijk maaltje…Er was geen beweging te krijgen!

Het was inmiddels tegen negenen toen we arriveerden bij de Day Visitors area bij Letaba. Daar hebben we een skottelbraai gehuurd en hebben een heerlijk ontbijtje met eieren, spek, tomaatjes, toast en verse jus bereid. Het was lekker rustig en geen last van vervelende apen of andere dieren…

Na het ontbijt hebben we nog even snel een kijkje genomen bij het restaurant van Letaba restcamp vanwaar we een schitterend uitzicht hadden op de Letaba rivier. Hier was helaas geen dier te bekennen. Vanuit Letaba wilden we een rondje langs de rivier gaan rijden, maar dit was niet mogelijk omdat veel wegen waren afgesloten vanwege de vele regen. We zijn omgedraaid en richting noorden (Mopani) gereden. Bij een van de uitzichtpunten op de rivier zagen we badende nijlpaarden liggen, maar ook daar was verder geen actie te bekennen.

Verder was er langs deze route weinig te zien, totdat we op een porcupine stuitten, erg zeldzaam om deze in daglicht te zien….Ook zagen we nog een kudde buffels maar die waren ver weg…Een stuk verder zagen we nog 2 buffels wel dicht langs de weg! Verder zagen we zebras, impalas, whartogs en nog een stel buffels op weg naar het water om te drinken.

Bij Mooiplaas picknickplaats hebben we nog een koel drankje genomen…Ook hier was het rustig, behalce een yellow-billed hornbill die zich aan het bekijken was in onze autospiegel. We zijn via de H14 weer terug naar het zuiden gereden en zagen hier weinig, het was zonnig en daardoor heet geworden. Wel zagen we een mooi poserende waterbok en enkele impalas.

Terug bij de sable dam was het nog steeds rustig, alhoewel er wel zo’n 15 marabou storks in het water stonden te vissen. Net voor de uitgang zagen we voor onze neus een kudde olifanten met kleintjes oversteken en iets verder een 5-tal giraffen die aan het smullen waren van de bomen!

Voor we terug naar huis zijn gereden hebben we nog wat boodschapjes gedaan en vlak voor de ingang van Silonque zagen we een olifant de weg oversteken…
We hadden honger gekregen van deze mooie, maar inspannende dag en zijn meteen aan de slag gegaan met de voorbereidingen van de braai. De kooltjes waren zo warm en konden snel beginnen met de oepsies en sateetjes…Het smaakte weer voortreffelijk!

Na het eten hebben we nog even heerlijk genoten van de hot tub en kregen in de verte bezoek van 7 giraffen. Het was nog lang warm buiten!

Na een heerlijke douche heb ik ook nog de kwalificatie van de F1 in Brazilië kunnen kijken!
Nu is het alweer bijna bedtijd, want morgen is het weer vroeg dag voor een 2e bezoek aan Kruger Park!