vivianvanriet.reismee.nl

Dag 6 Moditlo Private Game Reserve

Na een rustige start van de dag en een goed ontbijt hebben we voor vertrek naar onze volgende bestemming nog een korte rondleiding gehad over Silonque Bush Estate.

Rond half 11 zijn we vertrokken richting zuiden en hebben we besloten een korte omweg te nemen omdat het nog te vroeg zou zijn om in te checken bij Moditlo River Lodge. Bij Hoedspruit hebben we de landschappelijk mooie R531 genomen en hebben een korte stop gemaakt bij The Silk Farm, 24 Degrees South, waar we een drankje en een stukje taart hebben genomen. Het was fris, veel bewolking en er stond een straffe wind.

Rond half 1 kwamen we aan bij de ingang Moditlo Private Game Reserve, na de registratie bij de poort konden we op weg naar de lodge.

Moditlo Private Game Reserve ligt in het hart van de Blue Canyon Conservancy, een uitgestrekt stuk beschermd gebied nabij het beroemde Kruger National Park, en grenzend aan de schilderachtige oevers van de Nbesi Rivier. Moditlo betekent ‘plaats van de olifant’.

Helaas konden we niet over de brug die ons aan de andere kant van de droge rivier moest brengen, omdat deze door de vele regen kapot was en een aantal werkers waren deze aan het repareren. We moesten omrijden (zonder bewegwijzering) en kwamen op goed geluk aan de bij de lodge. We werden ontvangen door Michael die ons verteld heeft wat er de komende dagen op het programma staat. Daarna werden we naar onze suites gebracht, die fantastisch mooi en luxe zijn ingericht…Wat een straf om hier te mogen overnachten. Om 14 uur stond de lunch voor ons klaar en we kregen gezelschap van een Belgisch koppel, Evelien en Raf, waar we tijdens de lunch gezellig mee gekeuveld hebben.

Na de lunch was er nog even vrije tijd voordat om 16 uur de middag game drive zou vertrekken. We zaten in de jeep met Evelien en Raf en een gezellig duits koppel. Onze ranger Aurela en tracker Derick stelden zich voor en daarna konden we snel op zoek naar de dieren. Behalve een eenzame giraf, wat impala’s en apen zagen we niet veel. We maakten een “sundowner” stop met een lekker drankje en wat snacks, maar van de zon was helaas weinig te zien en ook de aangekondigde supermoon was hier niet te zien.

Na deze stop reden we verder en zagen wederom niet veel, totdat Aurela een melding kreeg dat er leeuwen waren gespot. Hold on riep hij en we scheurden over het pad richting de leeuwen. Helaas zag hij een hobbel over het hoofd en we vlogen (wij zaten achterin) echt een stuk de lucht in. Pfff, dat was schrikken, ik voelde gelijk dat mijn enkel en dijbeen zeer deden. Ook de duitse man had heel erg last van zijn rug, hij ging voorin zitten en na duizendmaal excuses van Aurela reden we wat langzamer verder richting leeuwen. Het is het allemaal waard geweest, want daar lagen ze, 2 jonge mannetjes en een leeuwin. Het licht was gelukkig nog net goed genoeg voor een paar prachtige foto’s. Toen er een 3e jeep aankwam, moesten wij plaats maken en zijn we verder gereden. We zagen in het donker nog een jakhals en even later liepen dezelfde leeuwen voor ons op de weg. Ze waren nieuwsgierig, draaiden zich om en kwamen rakelings langs de jeep gelopen. Fantastisch…

Ze besloten langs de weg te gaan liggen en een van de mannetjes had zin en dook meteen boven op de leeuwin! De ranger van de andere jeep riep “bushporn show”!!!! En fantastisch schouwspel…Na dit intermezzo gingen ze weer aan de wandel en konden we ze een heel stuk volgen totdat ze de bush inliepen…Wij zijn terug gereden naar de lodge en het begon zelfs ligt te miezeren. Vandaar ook dat het diner in de boma vandaag niet doorging, het is verplaatst naar binnen in het restaurant.

Het eten smaakte prima, na het eten nog gezellig even nagetafeld met ons groepje en rond half 10 zijn we toch terug gegaan naar de kamer, want morgen is het weer vroeg dag, we worden namelijk om kwart voor 5 gewekt. Na een heerlijke warme douche snel het bedje in, maar omdat ik zoveel last had mijn kneuzingen en hierdoor niet goed kon liggen heb ik uiteindelijk niet heel erg goed geslapen…

Ad en Leonne van den Bosch

Een paar ijsklontjes op de zwelling en je bent zo weer de oude!

marianne en piet

Wat weer een mooie vakantie.
Genieten maar want het is zo voorbij.