vivianvanriet.reismee.nl

Dag 1 San Francisco

Na een lange, vermoeiende maar goede vlucht met United Airlines kwamen we omstreeks 20.30 uur (lokale tijd) aan in San Francisco. We hadden nog wel een overstap van ongeveer 4 uur in Houston en om dit oponthoud wat comfortabeler te maken had Danielle toegang tot de business lounge geregeld. Lekkere luie stoelen, een hapje en een drankje en gratis WIFI, wat wil een mens nog meer...

Vanaf de luchthaven werden we per shuttle bus vervoerd naar onze eerste overnachtingsplek van deze studiereis, het Stanford Court hotel midden in de stad gelegen. Iedereen was zo moe en zijn daarom ook meteen naar onze kamers gegaan. Mijn kamer ligt op de 8e en tevens hoogste verdieping en heeft een heerlijk kingsize bed! Net na tienen het bed gedoken en in een ruk doorgeslapen totdat de wekker vandaag om kwart voor 7 afging. Na het ontbijt zijn we met de cable car naar Fisherman's Wharf gegaan, wat een super leuke ervaring is het om hangend uit de cable car te genieten van deze geweldige stad!

Tegenwoordig is Fisherman’s Wharf een van de grootste attracties in San Francisco. Je kan hier nog steeds kleurrijke vissersboten zien aanmeren en ontschepen. Velen beschouwen Fisherman’s Wharf een toeristenval maar een bezoek aan deze levendige buurt mag desondanks niet op het programma ontbreken.

Ook hebben we mogen genieten van een Golden Gate Bay Cruise. Vanaf de boot hebben we in het heerlijke zonnetje genoten van de adembenemende skyline, de levendige waterkant van San Francisco, het beruchte Alcatraz Island en de prachtige Golden Gate Bridge. Na de cruise zijn we naar de bekende Pier 39 gelopen. Pier 39 is een winkelgebied en toeristische attractie gebouwd op een pier met verschillende winkels, restaurants, een arcadehal, straatmuziekkanten en straattheater, een informatiecentrum van het Marine Mammal Center en het Aquarium of the Bay. Pier 39 is bovendien bekend om zijn kolonie Californische zeeleeuwen. Door de familiegerichte ontspanningsmogelijkheden en de aanwezigheid van de zeeleeuwen is Pier 39 een van San Francisco's belangrijkste toeristische bestemmingen. Hierna hebben we genoten van een lekkere lunch bij Boudin Backery at the Wharf!

Een tochtje met de hop on hop off bus mocht ook niet ontbreken op het programma. We hebben voor de lange route gekozen en zijn langs alle belangrijke bezienswaardigheden gekomen zoals Golden Gate Bridge, Golden Gate Park, Nob Hill, Union Square, Chinatown en Lombard Street...Wij zijn bij die laatste halte uitgestapt om toch nog even een glimp op te vangen van de straat die bekend staat als de meest bochtige straat van de wereld.

Vanuit Lombard Street zijn we per cable car terug gegaan naar het Kimpton Sir Francis Drake hotel waar we een korte site inspectie hebben gekregen en hierna werd ons een heerlijk diner aangeboden in Scala's Bistro...

Het was nog vroeg toen we terugliepen naar het hotel...nu even aan dit verhaaltje aan het werken en zo meteen maar weer lekker slapen, want morgen is het weer vroeg dag!

Ad en Leonne van den Bosch

Een vol programma in een mooie stad. Aan de foto’s op FB te zien, is het puur genieten!

Sander

Heerlijk genieten.

Karinne valks

Leuk verhaal

Mieke Henzen

Leuk Vivian ! We reizen weer met je mee !

Vera

Toegegeven, het was een lange reis, maar wat een gave eerste dag in San Francisco. Genieten Viv!

Gerwin

Klinkt allemaal erg leuk. De moeite om deze streek dus een keer te bezoeken ?

Peter & Liesbeth

Een drukke interessante dag en veel gezien van deze prachtige stad.

Piet en Marianne

wat weer een mooi verhaal en een mooie stad, genieten maar

sandra

Ook deze reis staat nog op mijn bucketlist, ben jaloers !
Moet ik volgend jaar dan toch maar een keer ZA skippen ?

Arie en Marja

Alle locaties komen bekend voor . Wij hebben hier 7 jaar geleden ook van genoten tijdens onze reis door Amerika die je voor ons hebt geboekt.