vivianvanriet.reismee.nl

Dag 2 van San Francisco naar Yosemite National Park

Vandaag hebben we een prachtige dag in het vooruitzicht! Ik was vroeg wakker, dus had even tijd om alle "social media" bij te werken en de koffer in te pakken. Ontbijt om half 7 en daarna was het tijd om de huurauto's op te halen bij het Alamo stadskantoor op Bush Street.
We kregen een witte Chevrolet Impala toegewezen en ik deel de auto met Kim en Lianne, gezellig!

Omdat het zondag is was het gelukkig niet druk met het verkeer en we reden via de Bay Bridge te stad uit. Onderweg hebben we al moeten tanken omdat de auto met een halfvolle tank afgeleverd werd. Tanken werkt anders dan in Nederland, je geeft binnen aan voor hoeveel dollar je wilt tanken, dat bedrag wordt van de credit card afgeschreven en dan kun je tanken!

Het landschap werd steeds mooier en via een prachtige pas op de New Priest Grade Road kwamen rond 12 uur aan bij de Rush Creek Lodge, net voor de ingang van Yosemite National Park gelegen. Deze lodge is een jaar oud en is absoluut een aanrader voor mensen die Yosemite NP willen bezoeken. Na een korte rondleiding kregen we een heerlijke lunch aangeboden, maar hierna was het toch echt tijd om zelf Yosemitem NP te mogen ontdekken.

Hoog in de Sierra Nevada ligt Yosemite National Park. Het landschap is afwisselend: hoge bergen, gletsjers, watervallen, meren en bossen met de grootste sequoiabomen ter wereld. Yosemite Valley is uitgesleten door gletsjers, die zich een weg baanden door het granieten gesteente. De hardste en meest massieve rotsblokken, zoals El Capitan en Half Dome, bleven intact. El Capitan is een favoriete bestemming voor ervaren klimmers en is de grootste granieten monoliet op aarde. Een waterval die het hele jaar door te zien is, is de 190 meter hoge Bridalveil Fall. Deze waterval is de eerste waterval die je ziet wanneer je de vallei inkomt. Hoe groot de waterval is, is afhankelijk van de regenval en het seizoen. Vanaf Tunnel View kun je El Capitan, Clouds Rest, Half Dome, Sentinel Dome, Cathedral Rocks en Bridalveil Fall zien. Dit punt mag je, zeker als het je eerste bezoek aan Yosemite is, niet vergeten.

Bij de ingang betaalden we $30 entree en was het nog een dik half uur rijden naar de prachtige Bridalveil Fall. Vanuit hier was het nog maar een klein stukje verder naar Tunnel View. Wat een prachtige vergezichten, genieten dus! Via de Northside drive zijn we teruggereden en kwamen we uiteidenlijk rond half 6 aan bij onze overnachtingsplek van vandaag, het Best Western Sonora Oaks hotel.

Het heerlijke diner in The Standard Pour in Sonora kregen we aangeboden door Tuolumne County. Na een lange, vermoeiende maar prachtige dag was het tijd om te gaan slapen....

Ad en Leonne van den Bosch

We hadden er best wel bij willen zijn!

Sander

Weer een prachtige dag dus.
Geniet er van!