vivianvanriet.reismee.nl

Dag 6 Van Las Vegas naar LA

Na het ontbijt hebben we Las Vegas achter ons gelaten en zijn we halfweg nog kort gestopt bij Calico Ghost Town.

Calico is een spookstad in de regio van de Mojavewoestijn in het zuiden van Californië. Het werd in 1881 gesticht als een zilvermijnbouwstadje, vandaag de dag is het een county park. Het ligt in San Bernardino County, aan de Interstate 15 ongeveer 5 km van de stad Barstow. Op de Calico Mountains gelegen achter de spookstad zijn grote letters te zien die het woord CALICO vormen. Hier hebben we een snelle lunch (hotdogs en pizza) genomen die ons werd aangeboden door TravMagazine.

Na dit korte op onthoud ging de reis verder richting de kust! Hie dichter we bij LA kwamen hoe drukker de wegen waren. Gelukkig konden we gebruik maken van de zogenaamde "carpool" stroken waar je alleen mag rijden als je met 2 of meer mensen in de auto zit. Zodoende konden we de file vermijden en lekker doorrijden. Om half 4 kwamen we aan bij Perry's Café & Beach Rentals in Santa Monica. Vanuit hier hebben we een bike tour met gids Marthy gemaakt die ons meenam langs Santa Monica Beach en Venice Beach.

Ooit was Santa Monica een typisch slaperige kuststadje. Dat is inmiddels wel anders. In Santa Monica heerst een heerlijk surfsfeertje, het leven vindt hier echt plaats op het strand. Santa Monica staat vooral bekend om de Santa Monica Pier. Op het strand bij de pier werd Baywatch opgenomen waar Pamela Anderson de show stal. Ook het eindpunt van de Route 66 is op de Santa Monica Pier. Muscle Beach is de vaste plaats voor de bodybuilders. Winkelen of dineren doe je op Third Street Promenade. Het krioelt hier van de straatartiesten, heel gezellig!

Het strand Venice Beach is vernoemd naar de Italiaanse stad Venetië. De buurt Venice, waar Venice Beach bij ligt, bevat namelijk erg veel kanalen en sloten. Het strand is erg geliefd op zomerse dagen en het kan er dan ook enorm druk zijn. Er zijn mensen die lekker willen zonnebaden, maar er zijn ook enorm veel sporters. Verder kun je winkels bekijken op de boulevard of leuke wateractiviteiten doen.

Na de heerlijke fietstour zijn we lopend naar Santa Monica Pier gegaan waar we gezellig hebben gegeten en gedronken! Ook hier natuurlijk genoten van een prachtige zonsondergang na een weer fantastisch, mooie, warme en zonnige dag...

We slapen vanavond in het Four Points by Sheraton op de luchthaven van Los Angeles, want morgen net voor de middag vliegen we via Toronto terug naar Nederland!

Danielle, Robin, Margreet, Nicky, Kim, Lianne, Theo, Angela, Eveline en Barbara super bedankt voor deze prachtige en vooral gezellige studiereis!!!

Peter & Liesbeth.

Jammer, het zit er weer op.
Maar het was een prachtige indrukwekkende reis.
Prachtige foto's.
Een goede terugvlucht ✈️??

Ad en Leonne

Leuke maar enerverende reis zo te lezen, nu nog die super lange vlucht terug naar huis en dan zit het er weer op. Op naar het volgende avontuur!

Vera

Wat gaat het snel hè; een heerlijke trip was het te zien aan de foto's en te lezen. Leuk gezelschap ook. En heel veel beleefd. Goede terugreis Viv en tot gauw!???

Sander

Een prachtige trip.
Goede veilige terugreis ☺

Arie en Marja

Je hebt weer een fantastische reis achter de rug. Goede reis terug